Назад

Главен експерт в Отдел „Контрол и решаване на спорове – ВиК услуги“

Детайли

Описание

Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР)
О Б Я В Я В А:
Подбор за заемане на 1 /една/ щатна бройка за длъжността Главен експерт в Отдел „Контрол и решаване на спорове – ВиК услуги“, Главна Дирекция „Водоснабдителни и канализационни услуги ”
1. Минимални изисквания, предвидени в длъжностната характеристика:
•Образование – висше;
•Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
•Професионална област –стопански науки;
•Специалност – всяка в посочените професионални области (с предимство в сферата на финанси и счетоводство);
•Минимален професионален опит – 4 години в област/области, свързани с основните задължения на длъжността;

Допълнителна квалификация:
•опит в извършването на икономически, финансови и/или счетоводни анализи;
•опит в работа с база данни;
•владеене на един чужд език е предимство;
•компютърна грамотност – MS Office, e-mail-кореспонденция, умения за работа в интернет.

2. Кратко описание на длъжността:
-Осъществява текущ контрол на дейността по предоставяне на ВиК услуги от ВиК операторите чрез проверки и извършване на икономически анализ, и участва в извършването на технически анализ на годишните отчетни доклади на ВиК операторите за изпълнение на бизнес плана, и годишните отчетни доклади на ВиК операторите за регулаторни цели, заедно с одиторски доклад за спазването на правилата за водене на Единна система за регулаторна отчетност (ЕСРО) и годишни финансови отчети, с оглед постигане на цялостен и задълбочен преглед на отчетните данни;
-Изготвя сравнителни анализи на ВиК операторите и на ВиК сектора, както и годишен доклад за състоянието на ВиК сектора по смисъла на чл. 30 от ЗРВКУ, и изготвя доклади с предложения към комисията;
-Извършва контрол на качеството на предоставяната от ВиК операторите информация по смисъла на чл. 34 от Наредба за регулиране на качеството на водоснабдителните и канализационните услуги (НРКВКУ) в съответствие с нормативните изисквания и указанията на комисията, включително чрез оценка на създадените и внедрени от ВиК операторите регистри и бази данни, техническите параметри на регистрите и бази данни, наличието на официални политики и процедури за поддържане на регистрите и базите данни;
-Извършва контрол на изпълнението на показателите за качество на ВиК услугите по смисъла на чл. 37 от НРКВКУ в съответствие с нормативните изисквания и указанията на комисията,
-Изготвя индивидуална оценка на изпълнението на всеки показател за качество от всеки ВиК оператор по смисъла на чл. 38 от НРКВКУ;
-Изготвя предложения за програма и график за извършване на планови проверки на дейността по предоставяне на ВиК услуги от ВиК операторите;
-Предлага извършване на извънредни проверки по повод постъпили в комисията сигнали от държавни органи, органи на местното самоуправление, средства за масово осведомяване, жалби, молби и предложения, както и за проверка на информацията, представена от ВиК операторите;
-Извършва периодични и извънредни проверки в съответствие с контролните правомощия на КЕВР, изготвя протоколи за извършените проверки;
-Изготвя предложения за даване на задължителни предписания или изготвяне на задължителни указания за отстраняване на установени при извършена проверка нарушения;
-При констатирани нарушения от страна на ВиК операторите изготвя актове за установени административни нарушения (АУАН), и/или свидетелства при изготвянето и връчването на АУАН.
-Участва в процеса по изготвяне на предложения за промяна на нормативната уредба, както и изготвяне и/или актуализиране на указания на комисията по прилагане на нормативните изисквания;
-Участва в извършването на предварителен контрол, като при подготовката на концесионните договори и на другите договори за управление на ВиК системите, участва в изготвянето на становище на комисията за съответствието им със ЗРКВУ и с подзаконовите актове по прилагането му;
-Участва в процеса на изменение и одобрение на общите условия на договорите за предоставяне на ВиК услуги на потребителите;
-Проучва молби, жалби, заявления и сигнали постъпили в КЕВР, и изготвя доклади и проекти на решения с предложения към комисията.
-Извършва контрол за допустимост на съответните молби, жалби, заявления и сигнали – дали отговарят на съответните нормативни изисквания, изисква отстраняване на констатирани нередовности, изготвя доклад и проект на решение за прекратяване на преписката в случай, че констатираните нередовности не бъдат отстранени;

3. Основната месечна работна заплата:
над 2000 лева
4. Начин на провеждане на подбора:
- събеседване

5. Кандидатите за участие в подбора следва да представят следните документи:
•Автобиография;
•Мотивационно писмо;
•Документ, удостоверяващ придобито образование;
•Документ, удостоверяващ стаж по специалността;

6. Източници за подготовка:
•Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационни услуги;
•Наредба за регулиране на качеството на водоснабдителните и канализационните услуги (обн. ДВ бр. 6 от 2016 г.);
•Наредба за регулиране на цените на водоснабдителните и канализационните услуги (обн. ДВ бр. 6 от 2016 г.);
•Указания за прилагане на Наредбата за регулиране на качеството на водоснабдителните и канализационните услуги за регулаторния период 2022-2026 г., приети с решение по т. 1 от Протокол № 82 от 27.04.2021 г. (Указания НРКВКУ);
•Указания за образуване на цените на водоснабдителните и канализационните услуги чрез метода „горна граница на цени“ за регулаторния период 2022-2026 г., приети с решение по т. 2 от Протокол № 82 от 27.04.2021 г. (Указания НРЦВКУ);
•Решение № ПК-1 от 28.05.2021 г. за определяне на групи ВиК оператори за регулаторен период 2022-2026 г. и определяне на прогнозни конкретни цели за показателите за качество на ВиК услугите за 2026 г.;
•Решение № НВ-1 от 28.05.2021 г. за утвърждаване на норма на възвръщаемост на капитала и нива на нетен цикъл на оборотния капитал за ВиК операторите за регулаторен период 2022-2026 г.

7. Място и срок за подаване на документи:
Документите за участие се приемат всеки работен ден в КЕВР, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков” № 8-10, стая 505 или на следния имейл адрес: EKlasanova@dker.bg, в срок от 14 дни от датата на публикуване на съобщението.
Кандидатите следва да се запознаят с изискванията, посочени в чл. 16, ал. 4 от Закона за енергетиката.
С входящ номер и дата се регистрират документите на кандидатите, представили всички документи, посочени в обявлението.

8. Информация във връзка с подбора за длъжността се обявява на: интернет страницата на Комисията за енергийно и водно регулиране - www.dker.bg и на информационното табло в сградата на КЕВР, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков” № 8-10, партер.

Изисквания към кандидата

Езикови познания:

Трудов опит:
С професионален опит над 3 г.

Образование:

Ние предлагаме

Вид заетост:
Пълен работен ден

Срок на заетост:
Постоянна

Договор:
Трудов безсрочен

Ниво в йерархията:
Експертен персонал без ръководни функции

Трудово възнаграждение:

От 2000 до 2000 лева на месец

Категория:

Държавна администрация

Държава:

България

Населено място:

Гр. София

Адрес:

гр. София, бул."Ал. Дондуков" №8-10

Дата:

28.06.2022

Организация:

Комисия за енергийно и водно регулиране
Фирма/Организация - Директно търсеща служители

Детайли за организацията:

Повече информация за Комисия за енергийно и водно регулиране може да получите ТУК

КАНДИДАТСТВАЙ