"Съдебен секретар"
Детайли
Описание
Със Заповед № РД-442/25.11.2024 г. на и.ф. административен ръководител – председател на Окръжен съд – Варна е обявен конкурс за назначаване на съдебни служители на длъжност „съдебен секретар“ – 4 щатни бройки в Окръжен съд – Варна.Кратко описание на длъжността „съдебен секретар“:
Съдебните секретари подпомагат правораздавателната дейност, като: подготвят делата за разглеждане в открити съдебни заседания; присъстват на откритите съдебни заседания и съставят протоколи под диктовка на председателя на съдебния състав, които са на разположение на страните в тридневен срок от съдебното заседание; след изтичане на срока за изготвяне на протокола, предават обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените и тези с изготвени актове – в деловодството; изготвят списъците за реда и часовете на разглеждане на делата, като ги поставят пред съдебните зали и на информационните табла; подреждат и номерират книжата, постъпили по време на съдебното заседание; изпълняват разпорежданията на съда, постановени в открити съдебни заседания; вписват в деловодните системи резултатът от проведеното открито съдебно заседание; вписват в деловодните системи постановените решения по делата, като изпращат съобщения за тях до страните; анонимизират протоколите от съдебни заседания и съдебните актове и ги подготвят за публикуване на страницата на съда в интернет; съставят документи за изплащане на суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други; изготвят изпълнителни листи по подлежащите на изпълнение съдебни актове, като вписват необходимата информация в Регистъра на изпълнителните листи; изпълняват други дейности, указани в Правилника за администрацията в съдилищата и възложени от административния ръководител, неговите заместници – ръководители на отделения, съдебния администратор или съдии.
Функционалната типова характеристика за длъжността “Съдебен секретар” се съдържа в чл. 55 – 56 от Правилника за администрацията в съдилищата.
Начин на провеждане на конкурса:
Проверка на документите и преценка за допустимост;
Първи етап – практически изпит;
Втори етап – събеседване.
Нормативни изисквания за заемане на длъжността:
• да притежават българско гражданство или гражданство на друга държава – членка на Европейския съюз, на Конфедерация Швейцария или на друга страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
• да са навършили пълнолетие;
• да не са поставяни под запрещение и да не страдат от психическо заболяване;
• да не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
• да притежават минимална степен на завършено образование – средно и препоръчителен опит – две години общ трудов стаж;
• да притежават необходимите нравствени и професионални качества;
• да притежават добри практически умения за работа със системен и приложен софтуер;
• да не са съпрузи, или роднини по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително, с лица от ръководството на съда или с лица на ръководна длъжност в администрацията на съда;
• да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговски дружества, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на органи на управление или контрол на търговски дружества или кооперации;
• да не са народни представители;
• да не са съветници в общински съвет;
• да не заемат ръководни или контролни длъжности на национално равнище в политическа партия;
• да не упражняват свободна професия, в това число адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител.
Специфични изисквания:
• отлични бързописни умения;
• отлични познания по правопис, стилистика, граматика, пунктуация;
• отлични умения за работа със стандартна офис техника и текстообработващи програми;
• отлични умения за работа с приложен и системен софтуер, правно-информационни системи;
• добро познаване на нормативната база;
• познания за водене на публична кореспонденция;
• способност за работа в екип;
• комуникативност и експедитивност;
• умения за справяне в стресови работни ситуации;
• организационни умения.
Наличието на предходен опит при изпълнението на функции, идентични или сходни с тези за длъжността „съдебен секретар“ се приема за предимство.
Основно месечно трудово възнаграждение – съобразно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата, приет от Висш съдебен съвет, на основание чл. 341, ал. 1 от Закона за съдебната власт.
Кандидатите следва да представят лично или чрез пълномощник:
1. Писмено заявление за участие в конкурса (по образец);
2. Декларация към известие за обработка на личните данни (по образец);
3. Автобиография – утвърден европейски стандарт;
4. Декларация от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода, не е лишен от правото да заема определена длъжност;
5. Декларация от кандидата, че не е в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително; че не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация; не е съветник в общински съвет; не заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия; работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище; не е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия;
6. Копие от документи за завършено образование (диплома, ведно с приложение);
7. Медицинско свидетелство за работа (карта за предварителен медицински преглед);
8. Медицински документ, удостоверяващ, че лицето не се води на отчет в психиатрично лечебно заведение (издаден от лечебно заведение за болнична помощ с разкрита психиатрична клиника/отделение или от център за психично здраве);
9. Свидетелство за съдимост;
10. По преценка на кандидата – копия от други документи за придобити допълнителни квалификации, професионален опит, владеене на чужд език, препоръки от предишни работодатели и др.
Краен срок за подаване на документи за участие – 17:00 часа на 03.01.2025 г.
Място за подаване на документи: Окръжен съд – Варна, пл. „Независимост” № 2, етаж 4, кабинет 422, всеки работен ден от 10:00 до 12:00 часа и от 15:00 до 17:00 часа.
Място за поставяне на съобщенията, свързани с конкурса – на интернет страницата на Окръжен съд – Варна и на информационното табло в сградата на Съдебната палата (първи етаж).
Изисквания към кандидата
Езикови познания:
Трудов опит:
С професионален опит от 1 - 3г.
Образование:
Средно
Ние предлагаме
Вид заетост:
Пълен работен ден
Срок на заетост:
Постоянна
Договор:
Трудов срочен
Ниво в йерархията:
Категория:
Администрация
Държава:
България
Населено място:
Гр. Варна
Адрес:
пл. Независимост №2
Дата:
25.11.2024
Организация:
Окръжен съд - Варна
Фирма/Организация - Директно търсеща служители
Детайли за организацията:
Повече информация за Окръжен съд - Варна може да получите ТУК