СТАРШИ ЕКСПЕРТ
Описание
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИСофия 1000, ул."Шести септември" № 29,
рег. № 8121р-21222, екз. № …
30.10.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, заповед № 8121з-1181/27.08.2024 г., относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-13771/28.10.2024 г., обявявам конкурс за заемане на длъжността:
СТАРШИ ЕКСПЕРТ в сектор „Български документи за самоличност“ при Областна дирекция на МВР – Благоевград, длъжностно ниво: 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво – 6.
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Да имат придобита минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование „бакалавър” по смисъла чл. 42, ал. 1, т. 1, буква “б” от Закона за висшето образование;
2.1. Области на висшето образование – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
2.2. Професионални направления – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
3. Да имат минимален професионален опит – 1 година или минимален ранг – IV младши;
4. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) до ниво на сигурност „Поверително“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Описание на длъжността:
1. Администрира и анализира технологичните процеси по обслужване на експлоатираните автоматизирани информационни системи;
2. Следи за спазване на технологичния ред и нормативната уредба при обработване на заявленията за издаване на българските лични документи;
3. Управлява цялостния процес по персонализиране на български лични документи в центъра за персонализация, като следи за спазването на всички изисквания и изпълнението на предписаните задължителни проверки и качество на произвежданите български лични документи;
4. Отговаря за правилното отчитане на вложените бланки за БЛД, като изготвя протокол - отчет за вложените консумативи и протоколи за бракувани бланки в процеса на производство;
5 Управлява и документира постъпилите и обработените заявки и изготвените по тях български лични документи;
6. Осъществява приемането, разпределението и отчета на материалите за направа на български лични документи и следи за правилното им изразходване, коректното им отчитане и доброто им съхранение;
7. Разработва варианти и внася предложения за подобряване управлението и организацията на работа по направление на дейност;
8. Организира изготвянето на статистически отчети относно извършваните автоматизирани дейности, които се предоставят на ръководството на МВР;
9. Съставя актове за установяването на административни нарушения по ЗБЛД;
10. Осъществява административно обслужване на граждани по прием, регистрация и обработка на заявления за издаване на български лични документи, както и връчване на готовите документи;
11. Въвежда информация и извършва справки спрямо български граждани по ПАМ по ЗБЛД и по забрани за напускане пределите на Република България, приложени от компетентни държавни органи;
12. Подготвя периодични справки за наличните резервни количества от различните видове материали;
13. Следи за правилното отчитане на вложените в производството на документи за самоличност материали, както и тези, обявени за технологичен или фабричен брак;
14. Участва в планирането, организирането и осъществяването на финансово-ресурсното, материално-техническото осигуряване и експлоатацията на компютърната техника;
15. Прилага изискванията и отговаря за защита на класифицираната информация;
16. Преглежда данните в регистъра на е-услугите „Подаване на е-заявление за издаване на лична карта и/или паспорт на български гражданин“ и „Издаване на удостоверителни документи на български граждани“, извършва проверките за допустимост и потвърждава/отказва/прекратява изпълнението на услугите;
17. Извършва справочно-информационна дейност;
18. Участва в изготвянето на аналитични проекти и статистически анализи;
19. Изготвя отчети и тематични справки от АИС съгласно утвърдения технологичен ред;
20. Извършва и други дейности и задачи, възложени от непосредствен или висшестоящ ръководител.
ІІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
ІV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 – от 933 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите от държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит, при наличие на такива;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие на документ, удостоверяващ разрешения достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Поверително“ или съгласие за проучване.
7. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Документите по т. 1 до т. 7 може да се подават по електронен път (e-mail – blagoevgrad@mvr.bg), като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Документите могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник в 10-дневен срок от публикуване на обявлението всеки работен ден, на адрес: гр. Благоевград, ул. „Владо Черноземски” № 3, сектор „Човешки ресурси и правно обслужване“ при Областна дирекция на МВР – Благоевград, телефони за допълнителна информация и справки – 073/867444 и 073/867468.
VІІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” – МВР в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси“ – МВР и на Областна дирекция на МВР – Благоевград за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:
/п/
Лилия Бочева
Изисквания към кандидата
Езикови познания:
Трудов опит:
С професионален опит от 1 - 3г.
Образование:
Бакалавър
Ние предлагаме
Вид заетост:
Пълен работен ден
Срок на заетост:
Постоянна
Договор:
Ниво в йерархията:
Експертен персонал без ръководни функции
Трудово възнаграждение:
От 933 до 1700 лева на месец
Категория:
Държавна администрация
Държава:
България
Населено място:
Гр. Благоевград
Адрес:
2700 Благоевград, ул. „Владо Черноземски“ № 3
Дата:
06.11.2024
Организация:
Областна дирекция на МВР - Благоевград
Фирма/Организация - Директно търсеща служители
Детайли за организацията:
Повече информация за Областна дирекция на МВР - Благоевград може да получите ТУК