Тази сутрин, когато влязох в сайта LinkedIn, имах 9 покани. Някои от тях са работодатели, някои са непознати, други са последователи на написаното от мен или стари съученици, които казват същото като мен, когато изпращам покана:
„Бих желала да Ви добавя в моята професионална мрежа на LinkedIn“
Това е много объркващо, тъй като не знаете с каква насока Ви предлагат поканата и хората не са информирани какво да правят.
Ако се свързвате с някой Вие знаете много добре, че това е една прекрасна възможност да кажете нещо хубаво и да засилите Вашата връзка. Ако се свързвате с някой, който не познавате, това е удобен случай да му напомните как сте се срещнали. Ако се свързвате с някой, за който не знаете нищо, това е единственият начин да го накарате да приеме Вашата покана.
Въпреки това Вашият проблем не е в намирането на мотивация, а по-скоро в това какво да кажете при изпращането на поканата. Ето защо аз открих 8 шаблона за LinkedIn покани, които показват, че няма значение кой се свързва с вас, а кои са правилните думи, за да го приемете в социалната мрежа.
1.Колега
Всеки обича да е забелязван след добре свършената работа, тъй че когато се свързвате с колега Вие говорите за интереси, проекти или за силните Ви страни като качество. Това е идеалният начин да се сближите по професионални интереси.
„Здравей, Мария,
Въпреки че аз никога не съм имал възможност да работя с Вас директно, аз съм чувал добри отзиви по отношение на Вашите умения и техники на работа с трудни клиенти. Надявам се някой от следващите дни да мога да Ви видя в действие.
Поздрави,
Гергана“
2.Нов колега
Очевидно Вие ще искате да бъдете малко по-фамилиарни , ако се свързвате с някой, който не познавате. Да речем, че сте получили роля в някоя технологична компания и искате да се свържете с Вашият нов колега и да му се харесате. Вие би трябвало да го поласкаете и да покажете, че сте заинтересуван, от това какво прави. Затова може да напишете следното:
„Уважаема г-жо/ г-н….
Аз съм изключително развълнуван да се присъединя към отдела за развитие на продукта. Иновациите на екипа и ангажиментът винаги да намирате най-добрите методи и решения за справяне с проблема е една от причините да започна работа при Вас. Очаквам с нетърпение да допринеса и спомогна за по-нататъшното развитие на компанията, като работим заедно.
Поздрави,
3. Бивш колега
Може да предположите, че всеки един човек, работил някога с Вас, би могъл да си Ви спомни. Ако сте работили в голяма компания за период от една или две години или сте бил преди години в нея, чрез LinkedIn Вие бихте могли да го откриете и да се свържете с него. Има лесен начин да го направите. Трябва само да опишете кога, къде и как сте работили с него.
„Привет, Майк,
За мен беше удоволствие да работим заедно в Hewlett- Packard в периода от 1999 – 2001 год. Вашите компютърни умения бяха най-добрите в офиса за отстраняване на проблемите по тях. Може ли да си представите, ако сега се бяхме върнали да работим с тези огромни и стари модели компютри, какво щеше да бъде. С най-голямо удоволствие ще се радвам да науча малко повече относно работата Ви в Microsoft.
Хубав и успешен ден“
4. Някой, който познавате не толкова добре
Тук идва най-важният подход. Как да изпратите покана в LinkedIn на някой, който познавате от скоро или е приятел на Ваш познат, с който сте разговаряли на няколко събирания. Както и последния път, когато сте били заедно, е било на парти на по чаша вино.
„Здравей, Георги,
Много се радвам, че Иван ни запозна. Следващия път когато се видим, ще се радвам да споделите или разкажете малко повече за работата Ви във Pfizer. Винаги съм се интересувал от Здравната индустрия.
Успешен ден“
5. Човек, който сте срещнали на събитие и Ви е направил впечатление
Когато се свързвате с такъв човек, знаете, че в рамките на няколко минути или час трябва да му изтъкнете най-важните неща за Вас по правилния начин. Дайте му причина да приеме Вашата покана. По подразбиране хубаво ще бъде да наблюдавате какво се случва с тяхната кариера, така Вие ще покажете заинтересованост от работата им. Може да предложите среща, в която да обсъдите добри съвети за търговия, предоставяне на потенциални клиенти, да се информирате относно отворени позиции, обсъждане на новини в сферата на индустрията, възможностите са безкрайни.
6. Възхищавате се на някого
Изпращането на покана на напълно непознат човек е винаги доста озадачаващо и странно, защото първият инстинкт е да каже „НЕ“ и да не Ви приеме. Тук отново е важно да кажете кой сте и защо искате да достигнете до него. Докажете, че не сте се свързали с него, само за да пробиете из между всичките му 500 контакта, а именно, че проектите по които сте работили са постигнали голям успех и добри постижения. Тази информация бихте могли да намерите от външни източници за самата компания.
Може би Вие искате информация за интервю, както и да разберете по какъв начин той или тя работи, или възможност да помогнете на нея или него. Важно е никога да не питате за работа в LinkedIn.
„Здравейте, г-н/г-жа…
Аз съм Ваш колега от университета и се интересувам от работата в сферата на маркетинга. За последната година аз съм проследил работата Ви в Bryan & Associates и това наистина ме впечатли. Особено ми хареса Вашата скорошна кампания “In The Atlantic”, която беше напълно неочаквана и доста ефективна. Ако имате възможност да ми отделите някога 20 минути или няколко минути, с удоволствие бих искал да чуя повече за това как бих могъл да започна работа в тази област и какви умения са най-подходящи да притежава един човек, за да започне работа в тази сфера.
Поздрави“
7. Някой е в същата LinkedIn група, която следвате и Вие.
Може би Вие сте в групата на асоциацията на „Обществените журналисти“ и забелязвате, че една част от хората публикуват винаги уникални прозрения и статии. Хубавото тук е, че сте в една и съща група и това е автоматична причина да Ви приеме и да не се замисля.
„Уважаеми г-н/г-жа
Аз също съм част от групата за „Асоциация на Обществените журналисти“ и винаги се радвам да чета Ваши мнения. Едно от тях беше публикувано преди две седмици - „Статистика и данни за бъдещето на журналистиката“, което е доста провокираща и интересна тематика. С най-голямо удоволствие бих се радвал да поддържаме връзка помежду си и за в бъдеще.
Поздрави, “
8. Вие искате да работите с международен партньор
Може би се опитвате да получите страничен проект, за който искате да наемете графичен дизайнер или софтуерен инженер и да си сътрудничите с някой, който би могъл да Ви бъде от полза. Linkedin e едно прекрасно място да го направите. По този начин Вие имате възможност да скачате от идея на идея за търговия и обратна връзка. Ако човекът, с който разговаряте, не е съгласен, Вие веднага може да преминете към друг потенциален клиент.
„Здравейте, г-н/ г-жа….,
Аз бях наистина впечатлен от медийната стратегия за разработка на „Bella Bru Coffee Shop“. Аз имам също малък собствен бизнес и имам интерес да работим заедно за разработка на стратегия за моя бизнес. Ако имате интерес, може да се свържем с вас и да обсъдим график, цена и обхват на проекта. С най-голямо удоволствие ще се радваме да работим заедно.
Поздрави,“