Момчил Луканов е маркетинг експерт и инвеститор. От втората половина на 2012 година Момчил отговаря за прилагането и развиването на маркетингова стратегия, както и за ежедневното управление на онлайн проекти на водещата в страната небанкова финансова група „Карол“. Момчил притежава бакалавърска и магистърска степен по финанси от Университета за национално и световно стопанство - гр. София.
С него разговаряме за това как един студент може да бъде успешен след дипломирането. Няколко принципа и насоки, които според него са необходими след приключването на една малка ера, наречена студентство:
• Как успяхте за 3 години от позиция стажант да достигнете до тази, в която да отговаряте за прилагането и развиването на маркетингова стратегия, както и за ежедневното управление на онлайн проектите в групата?
От близо 3 години съм напълно отдаден на уеб проектите и маркетинга в сферата на инвестициите. Първите 2 години бяха малко… “и сам воинът е воин”, тъй като отделът (от 1 човек) беше нов за цялата ни група от компании и се налагаше сам да правя почти всичко - от нулата до реализацията. Но колегите страшно много ми помагаха, а аз имах силно вътрешно желание да реализирам много новаторски идеи при нас.
• Как разбрахте за стажа на „Карол“?
В интерес на истината се интересувах доста от водещите в страната небанкови финансови институции, още преди да завърша бакалавърската си степен. Спомням си, че с някои мои по-близки колеги редовно влизахме в секциите за кариерно развитие на уебсайтовете на лидерите в бранша, за да не изпуснем евентуална възможност.
• Кое е най-интересното за Вас в работата Ви до момента?
Може би това, че на ключово място са поставени реализирането на нови проекти и непрекъснатото общуване с хора от различни компании и департаменти.
• По-какъв начин допринесохте за успеха на „Карол“? С какво спомогнахте за развитието му?
Това са много силни думи, тъй като все пак „Карол“ има над 20 години история, но вярвам, че силното ми желание да се променям в името на нова по-положителна посока е допринесло за успехите на компаниите от групата ни през последните няколко години.
• Как бихте дефинирали предприемачеството и какви качества трябва да притежава според Вас един предприемач?
Най-ценното нещо, което притежава един предприемач като качества и съответно стои зад думата предприемачество, е способността за разрешаване на проблемите, които хората имат. Само така може да се създаде печеливша ситуация за цялата общественост.
• Какъв съвет бихте дали на студентите, които стартират кариерата си в България?
Бих им препоръчал да прочетат „7 habits of highly effective people“ на Stephen Covey, ако не са.
• Какви качества трябва да притежава един работодател според Вас, за да мотивира служителите си така, че да бъдат по-продуктивни и успешни, какъвто сте Вие сега?
Един истински добър работодател трябва да има визионерско мислене, невероятна ценностна система и принципен подход във всяко едно нещо, което прави. Вярвам, че Станимир Каролев е един от малкото хора в страната, които отговарят на това описание.
• И за финал, кажете ни някоя мисъл, която Ви е докоснала и я следвате, за да могат новите служители да бъдат по-мотивирани?
Смятам, че принципите и ценностната система имат ключово значение за постигането на всяка една дългосрочна цел.