ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

Как се промени електронната търговия през 2020

Автор: Анета Христова  |  Дата на публикуване: 2020-12-08 17:26:00  |  Промяна: 2020-12-08 17:26:00

Специалистите в изработка на онлайн магазин от SeoWebDesign ни разказаха подробности за това как се променя поведението на хората по време на пазаруване, какви продукти се купуват и кои отрасли е възм

Изолацията или дори само намекът за такава, веднага предизвика огромна промяна в поведението на потребителите. Тя засегна не само стоките, които хората купуват, ами и начина на купуване, както и времето, в което това се случва. Основният фактор за всичко това е желанието да се избягват обществени места. На второ място, видяхме ограничаване на пазаруването на всичко излишно, освен най-необходимото. Фирмите, които успяха да се адаптират и да бъдат гъвкави, при променящите се нужди на клиентите си докараха доста добър доход. Останалите съответно се бореха за оцеляването си.

Изготвихме този материал, за да може да имате цялата налична информация, когато трябва да избирате дали да продавате онлайн, как да използвате дигиталния маркетинг за увеличаване на продажбите и как дори и строги, мерките да не се отразят на развитието на бранда ви. Ако по време на първия локдаун не сте притежавали електронен уеб сайт за поръчки на вашите стоки, най-вероятно сте претърпели загуби. Специалистите в изработка на онлайн магазин от SeoWebDesign ни разказаха подробности за това как се променя поведението на хората по време на пазаруване, какви продукти се купуват и кои отрасли е възможно да имат затруднения. Приятно четене.

Безопасно ли е да се поръчват онлайн стоки?

Според експертите, вирусът може да се задържи виж върху повърхности само 3 дни, така че вероятността дадена стока да ви зарази с Covid-19 е минимална. Не само че от значение е времето, което пакетът е престоял, ами и различните температури, на които е бил изложен. Тоест рискът е абсолютно несъществен.

Как различните поколения реагират на поръчването онлайн?

Всяко поколение си има неговите особености и предпочитания, предвид нивото на технологична грамотност. Факт е обаче, че всички, без значение от годините ни, бяхме под локдаун и това ни принуди да търсим любимите ни стоки и услуги, дали ги има в мрежата и да ги поръчваме от там.

Според проучвания например, милениалите и поколението Z  са си променили поведението на харчене драстично. Те са си намалили разходите, презапасили са се със стоки и в сегашния момент харчат по-малки суми за преживявания.

Поколението X и бейби бумърите пък почти не са променили навиците си за пазаруване. Нещо повече, те дори твърдят, че събитията не влияят изобщо на това, което купуват.

Въпреки че данните показват, че поведението при пазаруване се променя въз основа на различията между поколенията, има и вариации въз основа на пола. Една трета от мъжете, в сравнение с 25% от жените, съобщават, че пандемията влияе върху това колко харчат за продукти. Освен това 36% от мъжете, в сравнение с 28% от жените, съобщават, че това влияе върху това колко харчат за преживявания (пътувания, ресторанти, развлечения и др. Установено е също, че мъжете пазаруват онлайн и избягват преживяванията в магазините повече от жените.

Как тези промени се отразиха на електронната търговия?

Много голяма част от хората преди бяха пазарували само веднъж или два пъти онлайн. След наложените мерки обаче, това стана почти задължително. Всеки можещ да чете, да  пише и притежаващ телефон или компютър, поръчваше стоки и храна онлайн. Според данните само някои индустрии обаче отбелязват увеличение на продажбите. Числата са такива, защото има и много браншове, които не бяха подготвени с добри, професионални сайтове и естествено техните продажби бяха на минус, а не на плюс.

Увеличиха се продажбите на хранителни стоки, като някои от най-големите вериги магазини най-накрая внедриха доставки на храна, след като го отлагаха с години. Не само хората, които бяха в карантина, ами и тези, които предпочитат да не пазаруват във физически магазини заедно с други хора, посрещнаха възможността за доставка с отворени обятия.

На първо място по-увеличени продажби не бяха хранителните, а медицинските стоки и хранителните добавки и витамини. След тях следват по растеж бебешките продукти, продуктите за почистване и домашните потреби, занимателните игри, играчките, козметиката и тн. При уеб сайтовете за дрехи и текстил голям растеж показват маските за лице, както и спортните комплекти и чаршафите.

Не е изненада, че услугите, които увеличиха продажбите си бяха тези, които предлагаха вид абониране за прекарване на някакво свободно време - телевизия, интернет и др.

Заключение

В каквато и ниша да се намира вашият бизнес, трябва да сте наясно, че както вие се опитвате да се адаптирате, така го правят и вашите клиенти. Те променят поведението си на пазаруване, следователно е необходимо и вие да промените вашето на предлагане. Естествено, една единствена формула не съществува. Вие най-добре си познавате аудиторията, следователно знаете и тя от какво би се нуждаела. Като начало е най-добре да имате някакво присъствие онлайн. А ако вече имате такова, да помислите за неговото подобряване, чрез необятните възможности, които предлага дигиталният маркетинг, SEO оптимизацията, рекламата онлайн и т.н.

Предоставено от: https://seo-webdesign.bg/


Анкета
Какво искате да се подобри на сайта Rabota.bg
Функциите
Да има по- голям избор от обяви
Да има по- голям избор работодатели
Сайта е сложен за използване и ми е трудно да се оправя
Всичко посочено
RSS Новини
Dnes.bg
Investor.bg