ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

Креативни, смели и амбициозни, това са студентите, които се включиха в олимпиадата по „Маркетинг“, проведена между 6 университета в България

Автор: Росица Радоева  |  Дата на публикуване: 2019-07-03 17:08:00  |  Промяна: 2019-07-08 11:46:41

В бъдещите стажанти търсим комбинация от няколко неща- жажда за нови знания и усъвършенстване, смелост и решителност за действие.

Яна Янкова има 12- годишен опит в телекомуникационната индустрия. Тя е старши мениджър „Мобилни услуги“ в А1 и ръководи стартирането на първите финансови услуги, предлагани от компанията – А1 Wallet и A1 Credit Card.
Вследствие на успешното лансиране на А1 Wallet и A1 Credit Card, тя застава начело на новосъздадения отдел „Финансови услуги“. Отговаря за разработването и прилагането на стратегии, свързани с електронни пари, кредити и други финансови услуги. Менажира преговорите с партньори за нови продукти, иновации и дигитални услуги в сферата на финансовата област.
През 2019 г. е председател на журито на „Националната олимпиада по маркетинг“, организирана в партньорство с Университета за национално и световно стопанство.
С Яна Янкова разговаряме за тазгодишната Нациоанална олимпиада по маркетинг, за представянето на студентите и качествата, които трябва да притежават, за да са част от А1 България


- Г-жо Янкова, защо А1 България избра да си партнира с Университета за Национално и Световно стопанство в провеждането на Националната олимпиада по маркетинг 2019 г?
А1 традиционно си партнира с всички водещи университети у нас. Даваме възможност на младите да развиват своите умения и да градят кариера при един от най-големите и предпочитани работодатели у нас. Конкретно олимпиадата по маркетинг на УНСС обединява на едно място млади, умни и амбициозни хора, а за нас е важно да подкрепяме и насърчаваме техния талант. Поздравления за УНСС, че успя да създаде една устойчива инициатива, която обединява и другите университети – за нас бе привилегия да бъдем част от олимпиадата по маркетинг.

- Разкажете малко повече за олимпиадата тази година и с какво е по-различна от предходната година?
Новото през тази година, бе участието на А1. Темата на казуса бе подготвена специално за олимпиадата от направление „Маркетинг” на нашата компания, като участниците трябваше да реализират кампания за стимулиране на плащане на сметки чрез онлайн канала MyA1. Идеята беше да изправим участниците в олимпиадата пред реална ситуация, с която могат да се сблъскат, ако решат да се развиват в телеком индустрията. Мога да каже, че в голяма степен те се справиха добре.

- Вие сте били председател на журито в олимпиадата. Коя идея на екип от студенти Ви направи най-голямо впечатление и защо?
Впечатлиха ме всички участници със своята енергия и хъс, с който се впуснаха в това предизвикателство. Естествено и резултатите бяха налице. Не бих искала да отличавам конкретна идея – мисля, че всички бяха на ниво – креативни, смели и амбициозни.

- Какви качества търсите в бъдещите стажанти на А1?
В бъдещите стажанти търсим комбинация от няколко неща – разбира се, образование (в процес на учене или завършено), но също така и жажда за нови знания и усъвършенстване, смелост, решителност за действие. Всички тези качества са присъщи за хората, които идват на стаж в А1, а много от тях и остават на работа тук впоследствие.

- Като проблем компаниите от сектора на телекомуникациите посочват трудното намиране на достатъчно подготвени кадри за ръководните позиции - проблем и за други индустрии. Споделяте ли това мнение? Какво може да се направи?
В А1 предпочитаме да не говорим за проблеми, а да предлагаме решения. Вярвам, че нашата компания прави достатъчно, за да запълва празнините, които могат да се получат между образованието и динамиката на сектор като телекомуникациите. Колкото до подготвените кадри за ръководни позиции – смятам, че в повечето индустрии ръководните позиции идват след натрупването на определен стаж и развитието на необходимите умения и качества. Затова не бих разглеждала това като значим проблем. Конкретно А1 развива корпоративна култура, в която не малка част от ръководните кадри израстват кариерно в самата компания.

- Вече 12 години сте в сферата на телекомуникациите, а в А1 отговаряте за разработване и прилагане на стратегии за нови услуги, свързани с електронни пари, заеми и кредити. Как успявате мотивирате хората от вашият екип и в същото време да внедрявате нови стратегии във фирмата?
Вярвам, че хората са основният двигател в бизнеса, затова те трябва да са на първо място в приоритетите на всеки лидер. Зад всяка постигната цел и всеки добър резултат стои един успешен екип, какъвто съм убедена, че ние в А1 успяваме да поддържаме. Условията на труд в А1 като компания са на световно ниво. Грижим се за здравето и удовлетвореността на служителите си в офиса чрез различни инициативи за баланс между работа и личен живот. Предлагаме възможности за гъвкаво работно време, работа от дома, избор на почивен ден през седмицата за сметка на работен такъв през уикенда, по-кратък работен ден в петък и много други. Осигуряваме и редица допълнителни придобивки като допълнително здравно осигуряване, медицински кабинет, психолог, фитнес и масажно студио, детска градина, служебен автобус, паркинг, служебни мобилни телефони и отстъпки, ежегодни профилактични прегледи и други.

- Смятате ли, че младото поколение е прекалено ухажвано през последните няколко години от компаниите, тъй като има недостиг на кадри в различните сфери на бизнеса?
Не бих искала да поставям подобни етикети, още повече, че към „ухажваните” служители има и високи изисквания. В А1 не говорим толкова за различни поколения, а ценим качествените хора независимо на каква възраст са.

- Какво бихте посъветвали младите хора, които се колебаят дали да кандидатстват в А1 България?
Бих ги посъветвала да не се колебаят, а да кандидатства смело, ако имат наистина желание да се развиват в телекомуникационната индустрия. А1 определено е точното място за това.

 


Анкета
Какво искате да се подобри на сайта Rabota.bg
Функциите
Да има по- голям избор от обяви
Да има по- голям избор работодатели
Сайта е сложен за използване и ми е трудно да се оправя
Всичко посочено
RSS Новини