Социалните мрежи напълно промениха облика на взаимоотношенията между хората и начините, по които се свързват, като това важи и за бизнес средите. Възможността да прекарваш свободното си време разглеждайки различна информация, да обсъждаш теми от всякакво естество и да се запознаваш с други хора, с интереси сходни на твоите, е сигурен начин да останеш по дълго ангажиран онлайн. Поради тази причина, смятаме, че компаниите трябва да имат солидно присъствие и да заявят своята позиция още по-конкретно в социалните медии и през 2023 г.
Силно присъствие на компаниите в онлайн пространството
Човешките ресурси се превърнаха в сериозна част от брандинг стратегията на фирмите. Чрез въвеждането на добра политика за социалните медии, HR отделите успяват да установят добра връзка с бъдещи и настоящи служители. Конвенционалните практики са много променени и се налага компаниите да се адаптират към тях.
Ползи от професионалните социални мрежи
Може спокойно да се каже, че ползите от социалните мрежи, като LinkedIn, например, където едновременно се привлича внимание и популяризира бранда, са много и резултатът е налице. Чрез тях лесно могат да се комуникират различни въпроси, които засягат аудиторията и служителите.
Процесът по подбор става все по рационализиран, благодарение на социалната онлайн обвързаност, която спомага намирането на потенциални специалисти, които не търсят активно работа в този момент, но се интересуват от преквалифициране, впоследствие. Социалните медии позволяват на екипа по човешки ресурси да оптимизира търсенето, разглеждайки профилите на кандидатите в социалните медии и да придобие представа за техните интереси и как ги възприемат останалите.
Повишаването на уменията става все по-лесно
Освен обученията, които могат да се предложат от отделите по човешки ресурси, благодарение на социалните медии, може да намерите и още информация за курсове по развиване на личностни умения, тренинги и други, които помагат на служителите да се справят с предизвикателствата на работното място и увеличават техния професионализъм.
Споделянето на мнения от служители
Преди време, за да осведомите за своето мнение, било то положително или отрицателно за фирмата, е трябвало да представиш документ, в писмен вид, до мениджъра или по друг установен ред на самата компания. Сега имате възможност в различни форуми, социални мрежи или блогове да споделите своя опит и мисли за мястото, където работите. Както потребителите, така и компаниите имат малък контрол и могат само да наблюдават мненията, да адресират малки промени и да продължат да комуникират.
Employer Branding
В миналото работодателите съобщавали обявите си за свободни позиции посредством вестници, борси за работа и кариерни форуми. Днес също се правят много събития свързани с кариерата и те са надградени и променени. Една от разликите е в това, че вече можем да присъстваме и онлайн във виртуални стаи, в които се провеждат интервюта за работа. Също така можем да участваме в лекции на успешни работодатели, които представят фирмата си и споделят добри практики. HR специалистите дори понякога са „приобщавани“ към други отдели с маркетингова насоченост, с изключение обаче, че целевата аудитория използваща социалните мрежи, са кандидатите за работа, а не масовия потребител.
Социалните медии са ключова тенденция в управлението на човешките ресурси и все повече предстои да се разрастват в годините. Дигиталната трансформация е тема , която ще остане актуална и HR отделите трябва да инвестират време в използването на различни платформи в своя полза.
Абсолютна необходимост е да се включите в тази тенденция, ако искате да се развивате и модернизирате заедно с останалата част от света.